Itt vagy: Főoldal » okos reklámajándék » Hogy adnak értéktöbbletet cégednek a logózott egyedi ajándéktárgyak?

Hogy adnak értéktöbbletet cégednek a logózott egyedi ajándéktárgyak?

Hadd kezdjem egy kérdéssel: Van kedvenc telefonmárkád vagy éttermed? Van rá esély, hogy azt mondtad, te csak iPhone-t használsz más gyártók készülékeit ki sem próbálod, esetleg csak Update ételeket eszel és gyorsétterembe be sem teszed a lábad. Ez azért van, mert ilyen kérdésnél mindenek előtt a márkanévre gondolunk. A márkanév az, amibe bármerre is jársz belebotlasz: böngészel az interneten, autót vezetsz vagy épp a bevásárlást intézed szembejön veled.

De mi a helyzet a logózott ajándéktárgyak esetében? Végül is a Coach pénztárca és a Tisza cipő is céglogóval ellátott. Most olyan márkázott termékekről fogunk beszélni, amelyek reklámajándékok is. Ez azt jelenti, hogy habár a Toyota autókat árul – autóikon megjelenik a Toyota felirat, ugyanazt a logót ráteheti tollra, power bankra, pendrive-ra és még sok másra is. Magával viheti ezeket a termékeket, amikor reklámkampányt indít, és osztogathatja őket például egy kiállításon. A cégek mindig is használtak egyedi reklámajándékokat márkájuk népszerűsítésére. Ez egy nagyszerű marketing stratégia, amely valóban működik – hadd bizonyítsam be hogyan.

Egyedi bluetooth hangszóró

Egyedi bluetooth hangszóró

Nem csak a világmárkák használnak azonban egyedi reklámajándékot. Kisvállalkozások, nonprofit szervezetek és egyesületek is segítségül hívják az ajándéktárgyakat, hogy új ügyfeleket szerezzenek.



Olvasd lentebb, hogy adnak értéktöbbletet a logózott reklámajándékok és hogy teszik visszatérő ügyfelekké, az első vásárlókat

  1. Az egyedi reklámajándékok a TE történeted mesélik el


Az emberek, köztük én is élvezettel hallgatunk történeteket, sztorikat. Ezért a márkád felépítésekor elemi fontosságú a sztorizás. Ha a megfelelő termékre logóztatod márkajelzésed elmesélheted például hogyan is indult a vállalkozásod, vagy épp kik a kedvenc ügyfeleid. Például Walt Disney RENGETEGSZER elbukott mielőtt sikeres lett volna. Az egyik híres mondása:egyedi reklámajándék

 „Csak remélhetem, egy dolgot soha nem vesztünk szem elől – hogy minden egy egérrel kezdődött”

A Disney egyedi reklámajándékain szinte mindig szerepel Mickey egér. Ha elmeséled történeted egy logózott ajándéktárgyon, céged sokkal személyesebbé és megjegyezhetőbbé válik.

2012-ben a Vöröskereszt, akinek, mint tudjuk küldetése, hogy a bajban és krízisben lévő embereket támogassa, úgy döntött elmeséli saját történetét egyedi reklámajándékon. Úgy hívták hogy „Sztori projekt” A projekten belül közel 300 szet Vöröskeresztes ajándékdobozt küldtek ki, amely tartalmazott egy videó kamerát, egy kitűzőt, egyedi újságot és logózott tollat. Ezzel a projekttel a Vöröskereszt újra megerősítette a küldetését. A videókamera segítségével az emberek elmondhatták és megmutathatták, hogy segítettek rajtuk mások, amikor bajban voltak. Még az olyan egyszerű dolog is, mint a Vöröskeresztes kitűző is célt ért az által, hogy büszkén tudatta magáról az ember, ő egy igazi túlélő.

 

2. Egyedi reklámajándékokkal BEVONHATOD célközönséged


Senki sem ismerheti nálad jobban ügyfeleidet. Pont ezért a márkádnak az kell kommunikálnia az ügyfelek felé „ mi totálisan megértünk Titeket” Ez felszabadítja majd őket, megbecsültnek érzik maguk, örülnek, hogy figyelsz rájuk és belevonod őket az ajánlatodba. Rengeteg módon bevonhatod a célközönséged logózott ajándéktárgyak segítségével. A legütősebb és elfogadottabb a humor vagy épp az érzelmek hangsúlyozása. Azonban a Twitter, Instagram, Facebook hatására a cégek még kreatívabbak lehetnek a reklámajándékaikkal.

Egyedi papír QI vezetéknélküli töltő

Egyedi papír QI vezetéknélküli töltő

Tony Hawk egy profi jégkorcsolyázó és a Birdhous Skateboards ügyvezetője, Twitteren osztotta meg, hol hagyta a korcsolyáját, melyet így egy rajongója 10 percen belül megtalált. Ez motiválta őt egy Twitteres vadászatra, mely 2012-2015-ig tartott. A Twitteres rajongótáborát vette alapul a THTH12 kampányához. Ez egy kincsvadászat volt, ahol világszerte 100 csomagot rejtettek el és Tony árulkodó jeleket tweetelt ki azoknak feltételezett helyéről. Minden csomag egy dedikált korcsolyát tartalmazott, valamit további olyan termékeket, mint matricák, pólók, golflabdák. A közönsége korcsolyázóktól kezdve tizenévesekig tartott, mindenki megszálltan kereste a csomagokat. Habár a kampány már lezárult, hűen mutatja milyen nagy utat járhatnak be a reklámajándékok, ha ismered a közönséged.

 

3. Az egyedi reklámajándékok lehetőséget adnak, hogy ÖSSZEFÜGGÉSBEN reklámozz

Egyedi pvc telefon tartó3

Egyedi pvc telefon tartó3

Ha a márkaépítésről van szó, eléggé összezavarhatna téged például, ha háziorvosodtól koponya formájú stresszlabdát kapnál. Ez azért van, mert az orvosok a beteg jobbulásáért munkálkodnak, és a hosszú életet próbálják elősegíteni. Még akkor is ha a koponya forma kapcsolható a testhez és testfelépítéshez, nem közvetíti, azt, amin az orvosok munkálkodnak. A reklámajándékok arra hivatottak, hogy a mondanivalódat alátámasszák és közvetítsék ügyfeled felé.

 

4. Egyedi reklámajándékokkal megmutathatod személyiséged és közvetlenséged

FLAT hordozható optikai egér ajándék ötletek

FLAT hordozható optikai egér

Az üzletben a személyes hangvétel fontos az ügyféllel való jó kapcsolat kialakításához. Te sem szeretsz olyan emberekkel üzletet kötni, akiknél semmi személyesség nem található, miért akarnál tehát olyan cégekkel kapcsolatba lépni, ahogy nincs személyes jellemvonás. Az emberek szeretnek meggyőződni róla, hogy igazi emberektől vásárolnak, nem robotoktól.

A reklámajándékok megadják azt a nagyszerű lehetőséget, hogy bebizonyítsuk ügyfeleinknek, mik is vagyunk valójában. 2009-ben az egyik nagy állateledel forgalmazó cég például megmutatta kreatív oldalát akkor, amikor a helyi kutyafuttatókban saját logós frizbiket osztottak ki, mondván „A mi ételeinktől erősebbek lesznek a kutyák” Az egyedi reklámajándékok több kell, hogy legyenek egy egyszerű tollnál vagy jegyzettömbnél. A reklámajándékok a cég hangjai kell, hogy legyenek.



 

5. Az egyedi reklámajándékok segítenek a márkatudatosság kialakításában

Colgate egyedi pendrive

Colgate egyedi pendrive

Az ügyfeleknek esélyük sincs megismerni a vállalkozásod és hogy mivel foglalkozol, ha korábban soha nem hallottak rólad. Lehet neked a legjobb terméked vagy legjobb árad a piacon, ügyfelek nélkül nem fogsz előre jutni. A fő cél hosszú távú üzleti kapcsolatok kialakítása kell, hogy legyen, de a potenciális ügyfelek eléréséhez, meg kell szólítanod őket, és ezt a márkatudatos vásárlás elérésével tudod megtenni.

Egy olyan világban élünk ami az időről és pénzről szól, ilyen környezetben ingyen ajándékokat osztogatni felér a főnyereménnyel. Például a Colgate csinált nem rég egy olyan kampány napot, ahol a gyerekeknek nyalókát osztogatnak. Milyen butaság ez – gondolhatnánk – hiszen a nyalóka árt a fogaknak. Amikor a gyerekek viszont elnyalták az édességet rögtön kaptak egy márkázott fogkefét is, amivel viszont azt sugallta a Colgate, hogy – Törődünk veletek – édességet enni szabad, viszont utána ne felejtsetek el fogat mosni. A Colgate üzenete elég hangos visszhangot keltett és emelte a márkaismertséget a gyerekek és szülők között is.

 

6- Ha egyedi reklámajándékot adsz, kevésbé tűnsz nyomulósnak az ügyfél előtt

Vezeték nélküli telefontöltő, 3az1ben

Vezeték nélküli telefontöltő, 3az1ben

A technológia világában élünk. Az embereket folyamatosan reklámokkal bombázzák az interneten, böngészés közben felugró ablakokkal, YouTube videók előtt és közben, a telefonos játékok használata közben vagy épp zenehallgatás alatt. A vásárlók mindig a minőséget keresik, a szerethető termékeket és szolgáltatásokat, és kényelmetlen helyzetbe kerülnek, amikor egy reklámot az arcukba tolnak.

Én személy szerint Netflixen nézek filmet, hogy elkerüljem a Tvműsorban 20 percenként megjelenő reklámblokkokat, AdBlockot használok a böngészőmben a felugró reklámablakok kiszűrésére és fizetek a reklámmentes zenehallgatásért a RadioTunes-on. Amikor viszont egy reklámtollat kaptam az egyik élelmiszerláncban, annak ellenére, hogy reklámajándékokkal foglalkozom, gondolkodás nélkül beletettem a táskámba és használatba vettem.

A reklámajándékok nagyon felhasználóbarátak, megteremtik az alapot cég és ügyfél között. Kiállításon például az, ha felkínálsz egy reklámajándékot már jó beszélgetési alap lehet, megállítja az ügyfelet és teret ad neked a bemutatkozásra. De ugyanez érvényes játékokra is, melynek díja lehet például egy feliratos pendrive, vagy a szintén nagyon népszerű bluetooth hangszóró is.

A fenti pontok figyelembe vételével azt javasoljuk tehát, hogy minden kampányod egy részét reklámajándékok kell, hogy alkossák!

További bejegyzésekhez, kövess minket a Facebook-on