Van egy szuper terméked/szolgáltatásod?
Hogy tedd még vonzóbbá: bónuszok és reklámajándékok pszichológiája
Sok cég, közte mi is gyakran szembesülünk egy sokrétű jelenséggel. A leendő ügyfelünk lekéri az ajánlatot tőlünk, illetve más cégektől is, hiszen található még a piacon olyan cég, aki hasonló terméket vagy szolgáltatást nyújt, mint a Tiéd.
Mit is tegyünk, hogy a jó minőség, kedves kiszolgálás, gyors szállítás mellett még vonzóbbá tegyük ajánlatunk?
Van egy nagyon fontos pszichológia, melynek valószínű Te is örülsz, hiszen mindenki örül, ha többet kap a pénzéért, mint amit kifizetett. Gondolj bele: a hotelekben az apró csokoládé a párnán, egy ajándék matrica a közértben, ajándék kóla a pizzádhoz, vagy egy szórakoztató nyereményjáték a kedvenc üdítőd csomagolásán.
Ezek az ajándékok még akkor is megemelik a termék értékét, ha csak apróságokról beszélünk.
Mi lenne, ha kicsit megdobnád az ajánlatod, és tudatosan alkalmaznád a “reklámajándékok pszichológiáját”?
Ki mondta, hogy az ajánlatod egyetlen termék kell, hogy legyen? Illetve nem kell drága dolgot adnod mellé, hogy értékesebbé tedd.
Remek példa erre az a régi rágógumi, aminek két perc után elment az íze, kemény volt, és még csak lufit sem lehetett belőle fújni, de volt benne egy autós matrica. Gyerekként mindenki a matricás rágókat vette, és egy nap egy csomaggal is simán elfogyott belőle, mert hát íze az nem nagyon volt. A matrica viszont kellett :).
Azóta persze kismillió variációban megjelent:
Az ilyen ajándékok jó alkalmat adnak arra is, hogy határidőket szabj meg még akkor is, ha egyébként a terméked mindig elérhető.
Olyan dolgot adj reklámajándékként, amit önmagában is el lehetne adni, tehát van olyan értékes, hogy a vásárló akár fizetne is érte.
Mi folyamatosan kapjuk a megkereséseket magánszemélyektől, hogy egy darabot vehetne-e…
A PendriveGuru-nál főleg ezekkel találkoztattál tavaly:
És idén:
|
Fontos, hogy az ajándékot sose a meglévő termékedből vedd ki, mert az visszatetszést kelt. Ha van egy e-bookod, akkor az nem bónusz, hogy az utolsó fejezetet kiemeled és melléteszed ajándékként. Másként fogalmazva, rendel az ügyfelünk 100 db céglogós pendrive-ot és mellé ingyen adjuk a 101. ugyanolyat.
Ajándékot adni egyébként mindig szexibb, mintha árakciózol. Egyrészről nem rontja a pozicionálásod (nem csökkented az áraidat), másrészről pedig a reklámajándék beszerzési értéke minidig kisebb, mint a bolti értéke.
Egy jól kiválasztott reklámajándékkal meg tudod különböztetni magad, akkor is, ha egyébként más is árulja ugyanazt, amit Te.
Tesztelt ajándékaink, kérd ajánlatunk saját logós reklámajándékodra IDE kattintva.